• Bel ons (24/7)020 - 308 07 50

Uw bezoek

Goed voorbereid op bezoek

Uw bezoek

  • Wat is een verwijzing?
  • Hoe bereidt u zich voor?
  • Tijdens uw verblijf
  • Nazorg
  • Betaling

Wat is een verwijzing?

Uw huisdier kan in onze Spoed- en Verwijskliniek naast spoedgevallen ook terecht voor reguliere verwijzingen. Dit gaat via uw eigen dierenarts. U kunt het vergelijken met een humaan ziekenhuis, als een aandoening te intensief is of te ingewikkeld dan kan uw dierenarts naar ons doorsturen. Het kan ook voor komen dat uw dierenarts een vol programma heeft en graag zo snel mogelijk uw huisdier bij een dierenarts wilt onderbrengen. In de verwijzing kan uw dierenarts aangeven welke behandelingen worden uitgevoerd in onze Spoed- en Verwijskliniek en welke door uw dierenarts worden opgepakt.

Hoe bereidt u zich voor?

Wij vragen u uw huisdier 12 uur voor de afspraak niet meer te laten eten en 2 uur van te voren niet meer te laten drinken. Kleine hondenrassen die minder dan 6kg wegen mogen 6 uur van te voren niet meer eten. Water is toegestaan, behalve als uw huisdier een endoscopische ingreep krijgt. Is dit het geval, dan mag uw huisdier 4 uur van te voren niet meer drinken. Heeft u vragen hierover? Neem contact met ons op

Waarom nuchter?

Dit is nodig als uw huisdier anesthesie/sedatie krijgt. Voedsel kan weer via de slokdarm omhoog komen en in de longen terecht komen, dit kan leiden tot ernstige complicaties. Bloedonderzoeken zijn meer betrouwbaar. Sedatie/ anesthesie komt voor bij echo’s, röntgenfoto’s maken, CT en operaties.

Gebruikt uw huisdier medicatie? Neem dan contact met ons op, dan kunnen we bespreken welke medicatie toegediend kan worden.

Tijdens uw verblijf

Vaak hebben wij alle gegevens van uw dierenarts ontvangen en komt uw huisdier dus al voor in ons systeem. Het enige wat u hoeft te doen is aan te melden bij de balie. Een van onze dierenartsen of paraveterinairen zal met u de gegevens doornemen en aanvullende vragen stellen.

De dierenarts stelt met u een behandelplan op en daarbij krijgt u een zo nauwkeurig mogelijke kostenindicatie. Onze opname is 24/7 geopend en er is altijd een team aanwezig.

Wordt mijn huisdier geschoren? 

Dit is vaak het geval bij bloed afnemen, echo maken en als uw huisdier wordt geopereerd. Afhankelijk van het type vacht groeit het snel terug. We proberen het scheergebied zo klein mogelijk te houden, rekening houdend met de hygiëne. Vacht wordt geschoren bij een echo omdat dit het beeld kan verstoren (trillingen en geluidsgolven van het haar). 

Huisdier bezoeken

Helaas is het vanwege COVID niet toegestaan uw huisdier bij ons te bezoeken. Wij zijn hier mede op last van de overheid strik in omdat ons ziekenhuis een regionale functie heeft voor het opvangen van spoedgevallen. Wij proberen dus op alle manieren om COVID buiten ons team te houden zodat we 24/7 ook voor uw huisdier klaar kunnen staan.

Nazorg

Op het moment van ontslag nemen onze collega’s de nazorg met u door. U krijgt de instructies per e-mail toegestuurd en op papier mee. Hierin bespreken we de nazorg met betrekking tot medicijn gebruik, dieet en beweging. Bij de nazorg van een operatie krijgt u ook instructie over het verzorgen van de wond. Wij stellen uw dierenarts altijd op de hoogte, het is in sommige gevallen mogelijk om de nazorg bij uw eigen dierenarts uit te laten voeren.

Betaling

U kunt bij ons per PIN, creditcard en contant betalen, de betaling vindt direct na de behandeling plaats. Ons streven is om een zo precies mogelijke indicatie van de kosten te geven voordat de behandeling plaatsvindt. Het kan voorkomen dat de kosten door onvoorziene omstandigheden afwijken. Verblijft uw huisdier in de opname? Wij houden u dagelijks op de hoogte van de kosten, ook die er gemaakt moeten worden. Zo weet u goed waar u aan toe bent. 

Terug naar Huisdiereigenaren